هنگام ابتلا یکی از افراد خانواده به کرونا چه باید کرد؟

 

اگر یکی از اعضای خانواده‌تان سرفه می‌کرد، تب و آبریزش بینی داشت، چند دلیل می‌تواند داشته باشد. ممکن است او به آلرژی، آنفلوآنزای فصلی یا فقط یک سرماخوردگی ساده مبتلا شده باشد. اما احتمال اینکه کوید۱۹ گرفته باشد هم بسیار بالاست. خطر این بیماری زمانی‌که در یک منطقه با آلودگی بالا زندگی می‌کنید یا ارتباط نزدیک با افراد مبتلا داشته باشید، افزایش می‌یابد.

اگر یکی از اعضای خانواده‌تان به ویروس کرونا مبتلا شد، موارد زیر را رعایت کنید:

گام اول، فرد را از بقیه اعضاء خانواده جدا کنید

هرچه سریع‌تر این جداسازی را انجام دهید، بهتر است. زیرا بیشترین انتقال این ویروس زمانی صورت می‌گیرد که بیمار در تماس نزدیک با دیگران است.

گام دوم، با پزشک تماس بگیرید

هرگز بیمار را به مراکز درمانی نبرید، مگر اینکه در شرایط اورژانس قرار گرفته باشد. اگر بدون اعلام قبلی به بیمارستان یا مراکز درمانی دیگر بروید، احتمال دارد دیگران را در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دهید. به‌جای این کار با پزشک و متخصصان درمان تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

گام سوم، در صورت امکان، آزمایش بدهید

 

احتمال دارد با توجه به علایمی که بیمار نشان می‌دهد، پزشک بخواهد او آزمایش کرونا بدهد. رایج‌ترین آزمایش کرونا، برداشتن ترشحات پشت بینی و بررسی آن است. روش دیگر آزمایش کرونا، بررسی مقدار پادتن‌های موجود در خون‌ اوست. وجود پادتن نشان می‌دهد که فرد به ویروس کرونا مبتلا شده است. همچنین اگر بیمارتان علایم کرونا از خود نشان می‌دهد، اما امکان آزمایش وجود ندارد، پزشک‌ ممکن است از شما بخواهد که او را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنید.

نوشتن دیدگاه شما

5 × پنج =