شایعه‌ای که تکذیب شد؛ از هر ۳ اصفهانی یک نفر به کرونا مبتلا نیست

گروه استان‌ها- خبر ابتلای یک نفر اصفهانی به کرونا از بین ۳ نفر صحت ندارد و تنها اشتباهی بوده که به دلیل سوء برداشت یا چیز دیگری به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، چندی پیش خبری مبنی بر اینکه از هر 3 اصفهانی، دست کم یک نفر مبتلا به کرونا ویروس است در فضای مجازی دست به دست گشت و اذهان عمومی را به تشویش کشاند. در این خبر به گفته یک کارشناس آمده بود که بین 20 تا 30 درصد تست دهندگان به این ویروس مبتلا هستند و به عبارتی از بین هر 3 نفر در اصفهان، یک نفر ناقل ویروس است.

همخوانی بین این آمار و آمار روزانه ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وجود نداشت، لذا برای روشن شدن قضیه و همچنین پیگیری این موضوع، خبرنگار تسنیم طی گفت‌وگویی با سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، صحت و سقم این آمارها را پیگیری کرد.

 از هر 3 اصفهانی یک نفر به کرونا مبتلا نیست

آرش نجیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به خبر منتشر شده در مورد ابتلای یک نفر از  هر 3 نفر اصفهانی به کرونا، اظهار داشت: این موضوع اشتباهی بوده که حین مصاحبه یا برداشت اشتباه به وجود آمده و تکذیب می‌شود.

وی افزود: در بین تست‌هایی که از افراد مشکوک علامت دار گرفته می‌شود اصولا بین 20 تا 30 درصد تست این مراجعان مشکوک مثبت اعلام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از هر 3 نفر مراجعه کننده مشکوک دارای علائم تست یک نفر مثبت است، گفت: این افراد دارای علائمی هستند که احتمال کرونا در آنها وجود دارد لذا بعد از آزمایش پی‌سی‌آر از هر 3 نفرشان یک نفر کرونا دارد نه اینکه در کل شهر اصفهان از هر 3 نفر یک نفر مبتلا به کرونا باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه این موضوع یک اشتباه اساسی بود که در بین مردم منتشر شد و اصلا این موضوع صحت ندارد و چنین آماری نه با منطق و نه  براساس اپیدمیولوژی بیماری همخوانی ندارد.

نجیمی ادامه داد: باز هم اعلام می‌کنم که از بین تست پی‌سی‌آر افراد مشکوک به کرونا و دارای علامت از هر 3 نفر یک نفر مثبت است و مردم این موضوع را  اشتباه نکنند که از هر 3 نفر اصفهانی یک نفر مبتلا به کروناست.

نوشتن دیدگاه شما

دو × پنج =