ادامه وضعیت قرمز محدودیت‌ها را به استان باز می‌گرداند

گروه استان‌ها-سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان گفت: در صورتی که وضعیت بحرانی استان پس از اجباری‌شدن ماسک همچنان ادامه داشته باشد، ناچار به بازگرداندن برخی محدودیت‌ها خواهیم شد.

حجت‌الله غلامی در گفتگو با خبرنگار تسنیم از اصفهاناظهار داشت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در مصوبه‌ای محدودیت‌هایی را برای شهرستان‌های با وضعیت قرمز شیوع کرونا در نظر گرفته ‌و ستادهای استانی را نیز موظف به اعمال این محدودیت‌ها در شهرستان‌های بحرانی استان خود کرده است.

وی افزود: محدودیت‌هایی که برای شهرستان‌ها اعمال می‌شود به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در صورتی که وضعیت همچنان نامطلوب باقی بماند، این محدودیت به مدت یک هفته دیگر تمدید می‌شود. البته هیچ شهرستانی در استان اصفهان مشمول محدودیت نشده ‌اما با توجه به قرار‌گیری استان در وضعیت هشدار، به احتمال بالا شاهد اعمال چند محدودیت در شهر اصفهان و دیگر شهرستان‌های با وضعیت قرمز باشیم.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه بیشتر محدودیت‌ها متوجه فعالیت‌هایی می‌شوند که کمتر اثرات اقتصادی منفی بر جای بگذارند، گفت: مراکز فرهنگی، گردشگری و بوستان‌ها از جمله اماکنی هستند که در معرض اعمال محدودیت‌ها قرار دارند. همچنین اماکنی مانند مطب‌های پزشکان و بانک‌ها نیز از مکان‌های پرخطری هستند که در چند روز اخیر گزارش‌هایی مبنی بر نارضایتی مردم از تجمعات متراکم در این اماکن به دست ستاد استانی مبارزه با کرونا رسیده است که برای این مراکز نیز محدودیت‌هایی را در نظر داریم.

وی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر اجباری‌شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی، ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان نیز موظف است از رعایت این تصمیم و همچنین دستورالعمل‌های بهداشتی دیگر در حمل و نقل عمومی، فضاهای سر بسته و شلوغ و ادارات اطمینان حاصل کند. بنابراین از حضور افراد بدون ماسک در ادارات و حمل و نقل عمومی جلوگیری می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان غذا و دارو به دنبال توزیع ماسک بین اقشار جامعه با توجه به افزایش تولیدات ملی این محصول هستند؛ اما در حال حاضر توصیه وزارت بهداشت به استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای است که قابل شستشو هستند و می‌توان چندین بار از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم‌های ترحیم و جشن اعمال شده است، گفت: در حال حاضر برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان‌ها ممنوع است و از ورود افراد به این اماکن جلوگیری می‌شود که برنامه ستاد مبارزه با کرونا این است که این محدودیت در سایر شهرستان‌های استان نیز رقم بخورد. همچنین تالارها و رستوران‌ها نیز با 50 درصد ظرفیت خود اجازه فعالیت دارند و از امروز تیم‌های نظارتی در تالارها مستقر هستند و در صورت بروز تخلف با تالار داران برخورد می‌کنند. اگر خدمت رسانی این صنف با بیش از 50 درصد ظرفیت خود رقم بخورد، سریعا پلمپ می‌شوند.

نوشتن دیدگاه شما

سه × چهار =